tisdag 28 juni 2011

Sommaruppehåll och sommarlunch!

I Riksdagen har vi from i onsdags sommaruppehåll vilket innebär att det inte är några planerade möten i riksdagen däremot så jobbar de flesta för fullt på hemmaplan. Men förra veckan så återremitterade vi oppositionens utskottsinitiativ då vi ansåg att det var dåligt berett. Detta innebär att vi har nytt utskottsmöte på tisdag och debatt med votering på Fredag. Det är ovanligt att Riksdagen kallas in på jul/sommaruppehållet men det händer emellanåt. Samtidigt som det kan vara lite frustrerande att kasta om sin planering (jag hoppas att ni som är berörda har förståelse för situationen) så är det ett uppdrag som aldrig blir tråkigt eller förutsägbart.
Nästa vecka så kommer jag att åka till Gotland och medverka på Almedalsveckan. Det är ett annorlunda men trevligt sätt att arbeta på!
Idag har jag "hemmadag" och varierar datorarbete med "hemarbete", när man är borta i veckorna så får tyvärr hemmet inte den omtanke som det skulle behövas. Peter är för en gångs skull hemma och arbetar i Österbymo så jag fick möjlighet att bjuda honom och en kollega på lunch idag. Ibland så får jag för mig att dela med mig av ett recept, nu är det dags!

Tortellini på Ruccolabädd, ca 4 port

500 g tortellini av valfri sort
ca 100 g Ruccolasallad
250 g Ricottaost
200 g Parmaskinka i strimlor
Olja, gärna med citronsmak
Svartpeppar

Koka pastan enligt anvisningar o häll av!
Ta ett stort fat o strö ut Ruccolan på, häll på pastan, smula över osten och lägg på skinkstrimlorna. Avsluta med att ringla över oljan och mal lite svartpeppar, servera genast!

Smaklig spis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar