söndag 17 april 2011

En givande vecka!

Denna vecka har varit otroligt hektiskt men mycket givande. Som riksdagsledamot får man se besöka platser som man inte skulle haft möjlighet till annars. I måndags var jag i Oskarshamn och fick besöka deras kärnkraftsverk och åka ner i underjorden och titta på olika tester inför slutförvaring. En helt fantastisk upplevelse som också gav mig mycket kunskap. I fredags var jag i Torsås kommun, söder om Kalmar och besökte deras lärlingsutbildning, tillsammans med lokala Folkpartister. Det är så otroligt roligt att se stoltheten hos lärlingarna när de visar upp sina alster. Jag försökte få dem till att hitta något negativt med utbildningen - det enda de kom på var skolmaten! Kalmar län har tyvärr ingen riksdagsledamot från Folkpartiet denna mandatperiod. Vi har ett "faddersystem" i partiet som innebär att vissa riksdagsledamöter ska ta ansvar för de län som är utan riksdagsledamot. Karin Granbom Ellison (från Linköping) och jag delar på fadderskapet för Kalmar län. Så detta är förklaringen till att jag for närmare 40 mil för att göra detta studiebesök. Axel påminde mig just om att han inte tror på påskharen längre men att han trots det ville ha påskägg och påskpresent. tur att han klargjorde detta, han var rädd att bli utan påskpresenter pga sitt tvivel ;-)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar