onsdag 3 februari 2010

Ny EU-minister

Ett stort grattis och lycka till, till Birgitta Olsson som utnämndes till ny EU-minister igår. Det är inte alltid som Birgitta och jag tycker lika i sakfrågor men jag tycker att hon är en mycket duktig politiker och kommer att klara av sin nya roll galant. Det är viktigt att vi gör oss hörda i EU på olika sätt och från olika håll. Framför allt i frågor som rör mänskliga rättigheter och jämnställd hetsfrågor och det är ju bla dessa frågor som Birgitta brinner för!

Själv har jag följt debatten om de nya sjukskrivningsreglerna med stort intresse. Till min glädje så ser det ut som om media och allmänheten börjar förstå att vi gör detta för att hjälpa och inte för att "stjälpa". de som deltar i arbetsförmedlingens introduktionsprogram är till stora delar väldigt nöjda och har insett att introduktionen verkligen är individanpassad. Många av dessa personer har inte fått några insatser och någon rehabilitering på många år och är tacksamma för att de äntligen blir sedda och får hjälp. Jag ser verkligen fram emot att se vad resultatet blir!

Min stackars Axel har fått vinterkräksjukan, men han är snäll mot sin mamma och ser till att få den när han är hos pappa!!

2 kommentarer:

  1. Hoppas han kryar på sig snart!

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken! Nu är han frisk och har helt glömt bort att han var sjuk förra veckan!

    SvaraRadera