fredag 29 april 2011

Aspit och glasögon

Inser att jag just nu skriver mitt 100-ade inlägg, vet inte om det är bra eller dåligt....tål att fundera över!


Idag har jag varit på högskolecenter i Eksjö och lyssnat på ett kommande projekt. Det finns planer på att satsa på en utbildning som leder till arbete/sysselsättning för personer med Aspergers syndrom. Tanken är att denna grupp, där många är mycket duktiga och intresserade av It ska få möjlighet till anpassad utbildning som se´n ska leda till sysselsättning eller ett regelrätt jobb. Jag tror att detta är en helt rätt satsning på denna målgrupp och ser fram emot att följa projektet. Än så länge är det bara i planeringsstadiet och man ska skicka in en ansökan för att få projektpengar ifrån EU. Jag hoppas verkligen att det blir ett positivt svar från alla inblandade.


Jag har även varit med Axel hos ögonmottagningen. Skolsköterskan remitterade honom dit efter att ha gjort ett syntest. Idag såg han bättre och det blir inte glasögon i dagsläge. Med två närsynta föräldrar så inser jag att det bara är en tidsfråga innan han får sina glasögon men det är skönt om det dröjer några år till.


Nu ska jag tvätta och packa inför vår kommande Turkietresa. Känns lite synd att lämna Sverige när det är såhär vackert men det är alltid skönt med lite miljöombyte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar