onsdag 2 december 2009

Nomineringsstämma och adventstider

I lördags var det nomineringsstämma för riksdagslistan i Jönköpings län. När man hört hur dessa stämmor kan gå till (både inom vårt parti och i andra) så måste jag säga att det var en trevlig stämma där det inte framkom några större oenigheter. Inger Gustavsson lämnade sin 8:e plats till förfogande för någon yngre kvinna vilket gjorde jag det blev några mindre förändringar.
Jag vill passa på att tacka för det förnyade förtroende som jag fått som andranamn på riksdagslistan inför nästa år. Tobias Krantz är förstanamnet - det känns tryggt att få gå in i valarbetet tillsammans med honom. Tobias och jag kompletterar varandra på ett bar sätt. Hela listan kan du se på följande länk http://www.folkpartiet.se/FPTemplates/AreaContentPage____94115.aspx

Jag älskar advent - ljus i fönstren och lagom med måsten. I söndags var vi hos mamma och åt traditionell adventsmiddag. som den "duktiga" mormor/farmor hon är hade hon som vanligt fixat paketkalender till alla tre banbarnen. Det är ganska härligt att se förväntningarna i barnens ögon när de får sina kalendrar med alla paket (med totalt onödiga prylar i, men det är en helt annan diskussion...) Axel har varit väldigt besviken över att vi bara satt fram ljusstakar och stjärnor - om han hade fått bestämma hade både tomtarna och granarna varit på plats. Jag tillhör de mammorna som vill ha "familjegranen" ganska stilren och slippa färgglada smällkarameller och änglar med sneda vingar... Detta har vi löst genom att ge Axel en egen minigran på sitt rum - där får han hänga upp precis vad han vill. På så sätt blir alla nöjda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar