onsdag 2 oktober 2013

Provval

För två veckor sedan öppnade vi riksdagen inför höstterminen och vi har ägnat stor del av tiden till att skriva motioner. Denna veckan är det motionsstopp och vi kan nu ägna oss åt andra frågor som ger mer resultat. För tyvärr är det så att motionerna går i stort sett aldrig igenom det är endast ett sätt för oss att profilera oss och visa vad vi vill jobba för.
Som ni vet så är det dags för val nästa år, i maj till EU-parlamentet och i september till kommun/landsting/riksdag. I de flesta partier så har man internt provval till de olika listorna. FPs provval till lansting och riksdag i Jönköpings län var klart förra veckan och igår fick vi reda på resultatet. Jag känner en stor glädje och tacksamhet när jag ser att jag fått flest röster i provvalet till riksdagen. Tätt efter mig kommer vår länsförbundsordförande Magnus Olofsgård, Vetlanda. Magnus är idag min ersättare i riksdagen och vi har jobbat tillsammans i många år. Jag ser fram emot ett intensivt men roligt år där vi kommer att fortsätta att kämpa för en Liberal valframgång 2014.
Provvalet till landstinget visade att vår nuvarande gruppledare Lena Skaring Thorsén fick flest röster vilket också är glädjande.
Lördagen den 23 november har vi vår nomineringsstämma vilket innebär att riksdags och landstingslistorna då kommer att spikas. Fram tills dess har nomineringskommiten ett stort arbete framför sig för att få fram förslag till stämman. Jag vill passa på att tacka dem för det arbete som de lägger ner i nomineringsprocessen, det är ett betydligt större arbete än man tror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar