tisdag 27 augusti 2013

Minskad pension!

De senaste dagarna har pensionerna återigen varit i fokus i mediadebatten. Stefan Löven säger sig vilja lägga ner PPM - den har varit nedlagd i många år! PPM står för PremiePensionsMyndigjeten och den finns inte längre. Jag tror att det han vill avskaffa är PremiePensionen ( inte PPM som han felaktigt kallar den). Pensionsmyndigheten har räknat på vad det skulle innebära om man tog bort premiepensionerna. De räknar med att en pensionär då skulle få ca 1-2000 mindre i plånboken - per månad!! Jag vill inte vara med och ta beslut som gör att min son ( och eventuella barnbarn) och andra i deras generation får mindre i plånboken då de går i pension. Idag talas det om låga pensioner, det är en Västanviks mot vad det skulle bli med slopade Premiepensioner!

Idag har jag varit i Stockholm över dagen för att deltaga i terminens första utskottsmöte. Trots att riksdagen inte öppnat officiellt så har vi börjat terminens arbete både på hemmaplan och till viss del i Stockholm. Men nu sitter jag på tåget söderut igen, det gäller att passa på att sova i sin egen säng så länge som det är möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar