måndag 25 februari 2013

Valet närmar sig!

Just nu är det fullt pådrag utanför Värnamo då Alliansens partiledare träffas hemma hos Annie i Maramö. Att våra partiledare möts och lägger upp planerna för sitt kommande arbete är inget unikt, det sker konternuerligt, annars skulle inte samarbetet fungera. Medierna får det till att det är ett unikt tillfälle men jag tror att de flesta inser att så inte är fallet. Däremot så är det hög tid att börja se över samarbetet inför det stundande valet. Vän av ordning inser att det är mer än 1,5 år kvar till nästa riksdagsval men tiden går fort och det är viktigt att börja arbeta i tid. Jag är helt säker på att vi kommer att fortsätta samarbetet i Alliansen inför nästa val, lika säker är jag på att vi kommer att föra det som fyra unika partier. Pratet om att bilda ett alliansparti är just prat och det finns ingen sanning i det. I partierna har arbetet redan påbörjats för att få till listorna, det är ett mycket större arbete än de flesta kan ana. Det ska ske nomineringar som sedan följs av provat. Därefter ska valberedningen, med  hjälp av provvalsresultatet, föreslå listorna. De ska sedan klubbas på ett medlemsmöte innan de kan skickas in för registrering till länsstyrelsen. Jag tror inte man kan förstå hur mycket ( oftast ideellt) arbete det ligger bakom en lista.
Axel är hemma från skolan, feber och hosta har varit hans följeslagare sedan i torsdags. Själv hade jag avsatt denna dagen för inläsning och annat kontorsarbete så vi har varit hemma tillsammans. Jag insåg idag hur stor han har blivit ( fyllde nio för en vecka sedan) när jag konstaterade att jag kunnat jobba flera timmar i rad utan att han har behövt mig. Men nu ska han få göra sin läsläxa och jag lägger ner arbetet för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar