tisdag 13 september 2011

Besök i länet!

Hela förra veckan och denna (fast det är visst bara två, känns som mycket mera) har jag varit på olika möten och besök. Ibland ensam och ibland tillsammans med andra riksdagsledamöter. Det är dessa möten som ger mig inspiration och ork att arbeta vidare med de frågor som jag brinner för. Som riksdagsledamot har man en fantastisk möjlighet att få komma till alla möjliga och omöjliga ställen på besök.
Idag har jag varit i Värnamo och träffat tre olika klasser på Finnvedens gymnasium. Jag har berättat för dem hur en "vanlig vecka" (om det nu finns några sådana) ser ut för mig och vad den innehåller. Roligt att få tala med ungdomar som är intresserade och engagerade. Dessa klasser kommer sedan upp till mig i riksdagen och jag ska guida runt dem där.
Nu ska jag packa, i morgon åker jag till Stockholm för höstens första utskottsmöte. På torsdag är det riksdagens högtidliga öppnande, då kommer Peter upp till Stockholm och ska vara med hela dagen. Axel tycker det är orättvist att han inte får följa med. Men när han fick förklarat för sig att han inte kunde sitta tillsammans med mig under öppnandet så insåg han att han nog måste vänta några år innan han följer med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar