tisdag 18 januari 2011

Terminsstart

Nu är jag tillbaka i Stockholm och det känns riktigt bra. Även om jag egentligen är en riktig "lantis" så är det skönt att få lite fart och fläkt också. Juluppehållet har varit innehållsrikt och avslutades förra veckan med att FP:s riksdagsgrupp var på konferens i Tellberg i Dalarna. Å ena sidan kan man tycka att det är onödigt att åka så långt bort, å andra sidan kan jag också se fördelarna. Förutom konferensen där vi diskuterade kommande politiska frågor och ställningstagande så är även den sociala samvaron viktig. som riksdagsledamot har du ett ensamarbete, du lägger upp ditt arbete själv och oftast är du själv på olika studiebesök och andra aktiviteter. Partigruppen träffas bara på tisdagseftermiddagarna och då är oftast agendan full. därför tycker jag att det är extra viktigt att vi har tid att umgås och lära känna varandra som de unika individer vi är. Därför är det bra att åka iväg, man har inte så stor möjlighet att komma därifrån utan är "utlämnade" till varandra. Jag tyckte att vi hade en väldigt bra stämning och att vi kunde diskutera med högt i tak.
efter en hösttermin som till stor del har ägnats åt "hitta-sina-roller" så är det dags att arbeta och leverera och det känns mycket bra. Eftersom jag sitter i Socialförsäkringsutskottet så kommer arbetet till stor del att bestå av att få till sjukförsäkringen så att den blir välfungerande. det är ett stimulerande jobb som jag ser fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar