måndag 24 augusti 2009

Tekniken är fantastisk...när den fungerar!

Idag har jag haft en datatekniker hemma som skulle installer (och ta med sig) min skrivare, tangentbord och skärm. Han har just åkt efter att ha varit här i 2,5 timme!!

Resultatet blev att jag har ett (fungerande) tangentbord, en stor snygg skärm som inte gick att koppla in eftersom det var fel sladd medskickad och en vansinnigt avancerad skrivare/kopiator/scanner som inte fungerar - jag blir så trött!

Så nu måste stackaren komma tillbaka nästa vecka för att åtgärda det som han inte lyckades med idag - dvs det mesta.

Men det går inte att skylla på den stackars teknikern för han hade ingen aning om att han fått en skrivare som var kaputt!

Ja, ja, det finns ju värre skaker att lägga sin energi på så nu släpper jag det....


I morgon ska jag på mitt första gruppmöte i riksdagsgruppen.

Efter det vet jag vilket utskott som jag kommer att sitta i och inom vilka områden jag ska arbeta med det närmaste året.

Eftersom jag binner för vård, omsorg och de sociala verksamheterna så hoppas jag att jag kommer att få jobba med någon av dessa frågor.

Jag kommer att bli ersättare i något/några utskott och det känns bra att få börja med det, så man har möjlighet att i lugn och ro sättasig in i arbetet.


Nu ska jag ägna eftermiddagen åt att få ordning på mitt "hemmakontor"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar