söndag 19 april 2015

Årsmöte X2

De senaste veckorna har det varit "årsmötestider", jag har varit på ett 15-tal men igår var jag på de två sista för detta året. Jag började med att årsmötestala och vara ordförande för DHRs årsmöte i Jönköpings län. Det var en trevligt årsmöte som var mycket enkelt att leda. Jag fick också möjlighet att tala om Folkpartiets funktionshinderpolitiken och mycket av det sammanföll med deras tankar kring detta.
Sedan åkte jag vidare till Habo där Folkpartiets länsförbund hade sitt årsmöte i Habo. Kommunföreningarna i Habo hade organiserat ett väldigt välplanerat årsmöte. Det var lite krångligare för ordförande, Anders Rickman, att hålla i klubban här men han klarade det med bravur. Jag fick förtroendet att bli ordförande för länsförbundet det kommande året och ska tillsammans med de andra i styrelsen jobba för ett liberalare Jönköpings län. Jag brukar säga att leda Liberaler är som att valla katter, i stort sett omöjligt. Vi har ofta samma mål men väldigt olika vägar hur vi ska nå dit. Men jag hoppas att vi tillsammans ska få detta att fungera och kunna se resultat 2018.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar