torsdag 14 februari 2013

Alla-hjärtans-dag!

14:e februari är numera detsamma som alla-hjärtans-dag, jag tror inte många av oss har missat detta. Jag är lite dubbel till alla dessa "konstgjorda" dagar. Å ena sidan så är det ju roligt när man kan sätta guldkant på vardagen men å andra sidan så kan det bli lite krystat om det bara sker på dessa dagar för att men känner tvånget. Att tala om/visa sina nära och kära att man älskar dem och att det är betydelsefulla gör man förhoppningsvis oftare än en gång per år. Samtidigt så kan jag inte förneka att jag uppskattar blommor/kort/sms på denna dag och att jag själv skickar en del till mina nära och kära.
Axel ( som är på sportlov med sin pappa) ringde mig i morse och skickade en kram på alla-hjärtans-dag, måste erkänna att jag blev väldigt glad över detta samtal.
En annan positiv effekt med dessa dagar är att handeln får sälja diverse hjärtan, nallar, godis, blommor etc. Sveriges ekonomi mår trots allt bra av denna konsumtion ( sen kan man diskutera miljöaspekten men det är en annan fråga). Enligt konjukturinstitutet så kommer vi att se en vändning i ekonomin under det sista kvartalet i år. Detta är ett positivt besked som jag tror att vi alla gläds åt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar